RIDE onderdeel van Dutch Independents Network

Stel je voor: dankzij een wel geoliede samenwerking tussen specialisten uit het vak, beter kunnen inspelen op de behoefte van marketeers en ondernemers. Klinkt als een prima plan toch? En precies dit doel heeft het Dutch Independents Network voor ogen. Opdrachtgevers hebben namelijk steeds vaker behoefte aan teams van specialisten in plaats van de vaste bureaus waar ze mee werken. Dat inzicht bewoog Peter Mulder om in april van dit jaar officieel te starten met het Dutch Independents Network, ook wel D.I.N. genoemd. Vanaf het begin hebben wij ons bij het netwerk aangesloten.

Zoals Mulder zelf zegt: “D.I.N. is een multidisciplinair team van een aantal kleine en middelgrote gespecialiseerde Nederlandse bureaus.” Door de interessante combinatie van meerdere partijen stappen we af van de traditionele denkwijze van bureaus. Opdrachtgevers zitten niet langer vast aan ‘gedwongen’ samenwerkingen vanuit een holdingstructuur. Maar hebben in plaats daarvan één aanspreekpunt om een hele strategie neer te leggen die vervolgens wordt opgepakt door een verzameling bureaus.

Het collectieve doel van de bureaus binnen D.I.N. is om – onder het mom van samen sta je sterker – meer spraakmakend werk te maken. Werk waar we als zelfstandige specialisten misschien niet aan toe kwamen, maar nu wel de draagkracht voor hebben. Zodra hier concreet werk uitkomt, hoor je dat natuurlijk van ons!

Sander van de Weijer
sander@ride.amsterdam