• All
  • Nieuws
  • Opinie
  • Trends
Asking for a friend; wat is TikTok?

TikTok groeit als kool. Wereldwijd veroverde het social media platform razendsnel de harten van generatie Z (geboren tussen 1995 en 2010). Een platform waar authenticiteit en amateurisme nog gedoogd, of liever gezegd,...

Read More
RIDE’S SOCIAL UPDATE

Blijf op de hoogte en keep your social game on point met RIDE’S social update. Instagram Music Lang verwacht en nu eindelijk gekomen; Instagram Music. Het leek even of Nederland forever in de prehistorie...

Read More
Ons eigen boek!

‘Een vreemde opvrolijken met een compliment.’, ‘De geur van schoon beddengoed.’ of ‘Een puppy die naar je toe rent.’ Waar krijg jij een glimlach van? Precies die vraag stelden wij aan de...

Read More
Persbericht: HONOR kiest voor RIDE

Met hun goede prijs-kwaliteit smartphones verovert HONOR langzamerhand Europa. De pijlen zijn nu gericht op Nederland. Na het werk te hebben gezien dat RIDE voor Huawei ontwikkelde, kiest HONOR ervoor om de...

Read More
10 regels voor maximale engagement

Binnen de muren van creative agency RIDE maken we al meer dan zes jaar social content en campagnes. Nu voor onder andere PostNL, Nivea en HONOR. In ons reclamevak — de kunst...

Read More
Opnieuw in de studio bij DWDD

Nou zijn we inmiddels geen vreemden meer bij De Wereld Draait Door en we kennen het klappen van de zweep, maar het blijft spannend als ze ons bellen...

Read More
Een glimlach in vijf stappen

Onze creatief directeur Pim heeft het al eens uitgelegd: Wij werken voor een glimlach. We geloven dat wanneer iets extreem entertaining, inspirerend of informatief is...

Read More
Vaste contentbezorger PostNL

Wat is nou meer ‘social content’ dan een persoonlijk kaartje op de mat? Precies. Daarom zijn wij apetrots dat wij de hofleverancier van social content mogen zijn voor Neerlands trots: PostNL. Onze...

Read More
Geen reclame (stiekem toch reclame)

Over de afgelopen jaren is er aardig wat veranderd in het reclamelandschap. Van de dood van print, tot het ontstaan van termen als mobile first, storytelling en programmatic advertising....

Read More
Een nieuw jaar, een goed verhaal

Het is waar, de tijd gaat snel als je het leuk hebt! We begonnen dit jaar op het ijskoude strand van Scheveningen om daar voor Unox de Nieuwjaarsduik vast te leggen. En we...

Read More
RIDE <3 Centrum

Na ruim 2,5 jaar te hebben geknald op de bovenste verdieping van Sarphatistraat 53 is de tijd aangebroken. Het hele pand wordt een hotel, dus het is tijd voor wat nieuws! Na...

Read More
#JALOERS Kersteditie

Terug van even weggeweest! YES! Weer een nieuwe #JALOERS. En niet zomaar eentje; de kersteditie. We gaan weer naar de Kerst namelijk! Heuj! Want behalve dat ik open ben over mijn jaloezie...

Read More
RIDE AT ADNIGHT, AAAIIGHT!

Yes, 6 oktober is het weer ADNIGHT! De Museumnacht voor reclamebureaus, de ultieme kitchen review, of gewoon gezellig borrelen met vakgenoten. Hoe je het ook noemt, het was vorig jaar - de...

Read More
De opkomst van korte video’s op Facebook

Facebook is een constant evoluerend platform voor haar gebruikers; consumers en business. Sommige veranderingen zijn zo klein dat we die niet eens mee krijgen. Andere een stuk groter. Zo ook de laatste veranderingen in...

Read More
#JALOERS

Goed, jullie kennen het riedeltje inmiddels (hoop ik althans). Ik word vaak geprikkeld door video's, foto's, campagnes van anderen waarvan ik denk "f*ck this, ik wil dit ook maken". Ja, jaloezie is...

Read More
RIDE bij RA*W LAB x KLM

RA*W is naar eigen zeggen opgericht speciaal voor die groep die zich, naast zijn dagelijkse werkzaamheden, wil laten inspireren door kennis, ervaring en inzichten van de groten uit ons vakgebied en van...

Read More
#TRENDING

Er is weinig zo veranderlijk als onze branche. Ja ok, het weer. Maar goed, we lopen vaak tegen nieuwe ontwikkelingen aan. In andere woorden; het is niet makkelijk om in een paar zinnen...

Read More
#JALOERS

Hoi, ik ben Lee en ik heb een drankprobleem. Nee grapje, ik ben jaloers… Zoals jullie in mijn vorige verhaal kunnen lezen vind ik het niet moeilijk om toe te geven dat ik...

Read More