RIDE bij RA*W LAB x KLM

RA*W is naar eigen zeggen opgericht speciaal voor die groep die zich, naast zijn dagelijkse werkzaamheden, wil laten inspireren door kennis, ervaring en inzichten van de groten uit ons vakgebied en van elkaar. Ze organiseren met regelmaat dan ook workshops en inspiratiesessies bij verschillende reclamebureaus en productiepartijen. Eens in de zoveel tijd organiseren ze RA*W LAB; een avond en een dag (vrijdag en zaterdag) die geheel in het teken staan van inspiratie en leren. In dit LAB werken de deelnemers aan een daadwerkelijke briefing van een merk. Door middel van verschillende brainstormtechnieken werken ze toe naar een idee dat aan het eind van de sessie gepresenteerd wordt aan een jury met een mooie prijs voor de winnaar als gevolg.

Nu was er een RA*W LAB op vrijdag 2 en zaterdag 3 juni. Met een briefing van KLM dit keer. De briefing op vrijdagavond. Daarna (natuurlijk) een klein biertje met je nieuwe vrienden. Zaterdag leren over brainstormtechnieken, die in praktijk brengen, werken vanuit je opgedane inzichten en als een dolle een creatief concept bedenken en uitwerken. Een behoorlijk uitdaging voor de deelnemers.

Als afgevaardigde van RIDE deed onze eigen Michiel (zie hierboven) mee. Hij wil zijn onnavolgbare video skills verder uitbreiden met meer kennis van concepting en strategie. Dus hij was die twee dagen wat dat betreft aan het juiste adres. Onze creatief Lee, die zo’n drie jaar geleden meedeed aan de eerste RA*W LAB, was dit keer gevraagd om de groepjes jonge creatieven en strategen te challengen. In other words; moeilijke vragen stellen om hun ideeën op scherp te zetten en hopelijk te verbeteren. Een hele leuke ervaring voor beiden!

Als klap op de vuurpijl won het groepje van Michiel de RA*W LAB voor KLM. (Ja, helemaal eerlijk ja!) De hoofdprijs; iedereen een retourticket naar een locatie in Europa naar keuze!

Congrats Mikkels. Trots!

Meer over RA*W? Check dan hun website of Facebook pagina eens.

 

 

 

RIDE
hello@weareride.com