It’s a jungle out there… Week 44

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE terug op wat opviel. Wij lezen alles zodat jullie dat niet meer hoeven te doen. Bij dezen de selectie van week 44.

BRING IN THE DONUTS

Krispy Kreme, één van Amerika’s meest bekende donutmakers, ging op zoek naar het ‘echte’ Krispy Kreme effect. Door verborgen camera’s in de dozen te verstoppen, vingen zij de eerste reactie van mensen op de bekende dozen. Een leuk idee, helemaal als het echt zo ‘genuine’ is als ze zelf zeggen. In dit artikel op Adweek vind je het hele verhaal en natuurlijk de onmisbare gifjes.

 

DOWN SYNDROOM ANSWERS

In een pracht campagne uit Canada geven ‘downers’ in korte video’s antwoord op de meest ge-Googlede vragen over het down syndroom. Sterke, krachtige video’s die ook nog eens als eerste in je zoekresultaat naar boven komen. Een mooi initiatief dat niet veel woorden behoeft. In dit artikel lees je meer en vind je meer schitterende voorbeelden.

 

 

 

ONBEVREDIGEND MAAR TOCH ZO BEVREDIGEND

De Franse animatiestudio ‘Parallel’ heeft een heel knap filmpje gemaakt. Een video vol teleurstellingen en anti-climaxen uit het dagelijks leven… Zo herkenbaar en heel fijntjes in beeld gebracht.

 

‘HELLO MOTO’ IS TERUG VAN WEGGEWEEST

In haar eerst advertentie sinds 2011, haalt Motorola flink uit naar iPhone en naar de uitblijvende innovatie op het gebied van smartphones. Zij komen nu met de Moto Z die dankzij verschillende, wisselbare achterkantjes van functie kan verwisselen. Camera, beamer, speaker… Dat werk. Een fijne, kleurrijke video van Ogilvy. Gewoon lekker om naar te kijken!

 

Lee Plaschek
lee@ride.amsterdam