It’s a jungle out there… Week 43

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE terug op wat opviel. Wij lezen alles zodat jullie dat niet meer hoeven te doen. Bij dezen de selectie van week 43.

MOVE BEYOND ‘BRANDED CONTENT’

‘The LEGO movie’; een 1,5 uur durende reclamespot voor LEGO of ‘Assassin’s Creed’ de film; een spot van $200 miljoen voor een mega populaire video game. Omdat doelgroepen verschuiven van TV-kijken naar online kijken – waar en wanneer je dat wilt – zónder onderbroken te worden door reclames, moet het verhaal over je bedrijf op de een of andere manier worden verteld. Rupert Maconick van Saville Productions vertelt in dit artikel op Adweek hoe je dat het beste kunt zien. Lees het!

lego-movie-hed-2016

 

EEN GOED IDEE VOOR EEN STARTUP? YOU BETTER HURRY!

Stel je voor… je bedenkt een knaller van een Startup. Je besteedt een jaar aan onderzoek, geeft al je spaargeld uit aan een promo-video en vindt met een hoop pijn en moeite genoeg funding voor je project. Maar dan… net als je klaar bent voor de grote lancering vind je jouw product terug, maar dan van Chinese makelij. Het gebeurt vaker dan je denkt. In dit artikel lees je alles over de razendsnelle Chinese ‘copy cats’

shenzhen-copycats

 

JOEY ALS JOUW NIEUWE SIRI, HOW YOU DOIN’?!

Je kent vast de film ‘Her’ wel waarin Joaquin Phoenix verliefd wordt op zijn ‘persoonlijke Siri’ (de stem van Scarlett Johansson). Daar waar Siri’s stem nu nog blikkerig en robot-achtig klinkt, zijn onderzoekers van de University of Leeds bezig met het personaliseren van de stem van jouw operating system. De eerste waarmee ze dit doen is Joey van de hit-serie ‘Friends’. Hoe? Dat lees je in dit artikel.

rtr46c86-e1476722324625

 

REMEMBER THOSE GREAT VOLKSWAGEN ADS?

Sommige commercials blijven hangen en zijn daardoor vaak een inspiratiebron voor opvolgende campagnes. Denk aan de eerste Apple ads en vele commercials van bijvoorbeeld NIKE. Maar vóór TV was er natuurlijk de geprinte advertentie. Een merk dat voor een revolutie in print heeft gezorgd, is Volkswagen. Bekende advertenties als ‘Lemon’ – een klein afgebeelde VW Kever- en advertenties waar überhaupt geen auto in stond, maakte Volkswagen tot een immens populair automerk. Onderstaande mini-documentaire vertelt het verhaal achter de ads. MUST WATCH!

 

WHO YOU GONNA CALL?

De TIMES noemde deze ervaring ‘de toekomst van VR’. En als we onderstaande video mogen geloven, ís dat het ook! In de nieuwe ‘Hyper Reality’ experience van Ghostbusters, waan je je een echte Ghostbuster en jaag je – samen met je partner – naar de geesten en spoken die New York teisteren. Wij kunnen niet wachten totdat dit ook hier in Nederland te beleven is en gaan alvast in de rij staan 🙂

 

 

Lee Plaschek
lee@ride.amsterdam