It’s a jungle out there… Week 42

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week blikt RIDE terug op wat opviel. Wij lezen alles zodat jullie dat niet meer hoeven te doen. Hierbij de selectie van week 42.

CAN WE HELP?

Kijk, dit zien we graag! Daar waar Instagram een tijdje terug flinke kritiek te verduren kreeg door de invoering van het timeline algoritme, komen ze nu sterk terug met een sociaal hulpmiddel. Als je een foto ziet van iemand die je volgt en je je zorgen maakt over hem/haar, dan kun je dit anoniem aangeven bij Instagram. Er wordt dan door Instagram een bericht gestuurd naar die persoon met de vraag “Can we help?”. Zo hopen ze depressies en zelfs zelfmoorden tegen te gaan. Sociale controle 2.0, we like it! Lees er hier meer over. 

instagram-799x423

 

VAN CAFE, NAAR ONWEER, NAAR DE STAD

Geluid werkt stimulerend voor het menselijk brein. Veel mensen denken hierbij direct aan muziek, maar ook achtergrondgeluid kan helpen bij het focussen. Noizio is een app voor op je desktop of iPhone, waarmee je je omgevingsgeluid zelf kunt regelen. Werk jij het beste met onweer op de achtergrond? Of vaar je beter bij het geroezemoes van een Frans caféetje? Je kan het allemaal zelf regelen zodat je je optimaal kunt concentreren. Deze sh*t werkt echt! Download de app en probeer het zelf uit. 

Schermafbeelding 2016-10-25 om 12.14.48

 

HET GROTE VERSCHIL TUSSEN TWITTER EN SNAPCHAT

Snapchat gaat echt heel lekker, maar dat weten we allemaal… Snapchat Inc. heeft vorige week haar beursgang à €25 miljard (€25.000.000.000,- ja.) aangekondigd. En daar waar Snapchat als een raket gaat, blijft het voor Twitter nog een beetje in het ongewisse. Maar hoe dan? Digiday UK heeft aan de hand van advertentie-inkomsten, gebruikersgroei, demografische groei en de gespendeerde tijd op het platform, de twee sociale grootheden vergeleken. A must read!

Schermafbeelding 2016-10-25 om 12.18.49

 

BREAKING: TIENERS KIJKEN GEEN TV MEER… DUH!!

Dat jongeren liever hun favoriete programma’s online én wanneer het hun uitkomt kijken, of hun favoriete vloggers volgen op YouTube, is natuurlijk niks nieuws. Wat wel vernieuwend is, is dat jongeren nu voor het eerst meer video’s bekijken op YouTube (26%) dan via kabel TV (25%). Niet heel verassend, maar zeker wel interessant! Lees hier het hele artikel.

PewDiePie-1200x600

 

ZO KLINKT KOKEN MET ‘S WERELDS BESTE CHEF

Massimo Bottura – mede bekend door Netflix original ‘Chefs Table’ (gaat dat zien) – is dit jaar verkozen tot beste chef van de wereld. In zijn Italiaanse restaurant ‘Osteria Francescana’ maakt hij de aller bizarste, gekste en lekkerste gerechten. Dat zou genoeg voeding moeten zijn, om een heel lekker filmpje te maken. Dus dat hebben de jongens van New York Times dan ook goed gedaan. Het geluid van het bereiden van zijn lasagna wordt hierin bijvoorbeeld te gek vastgelegd. Tip: luister het hard en met headphones.

 

CLINTON VS. TRUMP

In 2015 kondigde Hillary Clinton aan dat ze President wil worden. Ze beloofde een held te worden voor ‘middle-class families’. In 2015 kondigde ook Donald Trump aan dat hij President wil worden. Hij noemde toen Mexicaanse immigranten criminelen en verkrachters… In deze ‘Way back when’ tool kun je in verschillende jaartallen zien wat Clinton toen deed en wat Trump toen deed. Een knap staaltje campagnemanagement van het marketingteam van Hillary. Wij vinden het slim! #TeamHillary

Schermafbeelding 2016-10-25 om 12.14.57

Lee Plaschek
lee@ride.amsterdam