Social contentmarketing

Omdat merken online via social media en eigen kanalen grote groepen kunnen bereiken worden ze steeds meer uitgevers. Wij helpen merken om via deze kanalen relevant te zijn en zo een goede band op te bouwen en onderbouwen met consumenten. We helpen met hun strategie, nemen de voortouw in contentcreatie en we verzorgen de distributie.

Contentstrategie

Om relevant te blijven bij de consument is een goede strategie van cruciaal belang. Daarom onderzoeken we enerzijds welke behoeften er leven binnen de doelgroep en anderzijds welke verhalen een merk heeft te vertellen. Met een creatieve slag maken we deze verhalen extreem entertaining, inspirerend of informatief. Want alleen dan werkt content online. Aansluitend bepalen we welke kanalen, blogs of en/of influencers zich het beste lenen voor de distributie.

Contentcreatie

Op het moment dat de contentplannen in grote lijnen staan gaan onze creatieven en producers aan de slag met het uitwerken en uitvoeren van de concepten. Hierin werken we nauw samen met de klant om de snelheid te halen waar digitale content om vraagt. Waar het kan betrekken we onze klanten bij ideations, een brainstormtechniek waarin we in een korte tijd heel veel ideeën en inzichten genereren. Hierin kijken we altijd of nieuwe technologische middelen het verhaal kunnen versterken. Onze ervaring is dat een goede synergie met de klant bepalend is voor het slagen van de beoogde contentstrategie. Daarom schakelen onze creatieven vaak ook rechtstreeks met onze klanten. De snelheid die we beloven kunnen we garanderen omdat we alle benodigde disciplines in huis hebben; van copy tot fotografie, van illustratie tot regie.

Contentdistributie

Sociale platformen lenen zich uitstekend voor een viraal effect, maar ze zijn tegenwoordig ook zo ingericht dat er vaak paid inzet nodig is om de content te laten vliegen. Vaak nemen we de mediastrategie al mee in de conceptfase. Dit kan distributie zijn in de vorm van social advertising, seeding en influencer marketing. Bij social media advertising maken we slim gebruik van targeting en re-targeting mogelijkheden die de social platformen bieden. Seeding adviseren we wanneer een concept goed aansluit op een blog of sociale pagina die de gewenste doelgroep bereikt. En als we denken dat een specifieke persoonlijkheid de boodschap het beste kan verspreiden, dan maken we gebruik van influencer marketing.

Lees meer over videoproductie