NIVEA – Zonkracht Alert via Whatsapp met een insmeerlied

NIVEA, het merk van huidverzorging en bescherming tegen de zon. En voor dat laatste vroegen zij ons om na te denken over een off-beach activatie. Want dat mensen op het strand moeten insmeren, dát weten ze wel. Maar het wordt nog vaak vergeten wanneer ze hangen in de tuin, chillen in het park of actief doen op het sportveld.

Concept en campagne

Om de doelgroep van NIVEA – jonge ouders – te informeren over de belangen van goed insmeren, bedachten we daarom de NIVEA Zonkracht Alert; een service via WhatsApp die je informeert bij zonkracht vijf of hoger. Zo weten de jonge ouders dat ze zichzelf, maar vooral hun kids, goed moeten insmeren. We namen ook de content voor de WhatsApp service voor onze rekening met als piece de resistance het insmeerlied; Elke Mooie Dag. Een vrolijk lied met bijpassend dansje die de kinderen spelenderwijs de belangen van goed insmeren leert. Een knaller van een samenwerking, en daar zijn we best een beetje trots op!

Credits

Klant: NIVEA SUN (Beiersdorf)
Verantwoordelijk bij klant: Kiki Crijns, Sophie Plender-Janse, Ivo Wesemann
Bureau: RIDE
Creatie: Pim de Graaff & Lee Plaschek
Account: Sander van de Weijer, Fiona Jacob
Productiebedrijf: RIDE Motion
Producer: Fiona Jacob
Director: Lee Plaschek
D.O.P: Roy van Egmond
Choreografie: Lieke van Kesteren
Edit: Robin Vrachtdoender
Animatie: Laurens Kuiper
Post-productie: RIDE Motion
Muziek: Babette Labeij en Dimitri Veltkamp
Mediabureau: Wavemaker

Category

Campaign, Content, Video