• All
  • Nieuws
  • Opinie
  • Trends
RIDE AT ADNIGHT, AAAIIGHT!

Yes, 6 oktober is het weer ADNIGHT! De Museumnacht voor reclamebureaus, de ultieme kitchen review, of gewoon gezellig borrelen met vakgenoten. Hoe je het ook noemt, het was vorig jaar - de...

Read More
De opkomst van korte video’s op Facebook

Facebook is een constant evoluerend platform voor haar gebruikers; consumers en business. Sommige veranderingen zijn zo klein dat we die niet eens mee krijgen. Andere een stuk groter. Zo ook de laatste veranderingen in...

Read More
#JALOERS

Goed, jullie kennen het riedeltje inmiddels (hoop ik althans). Ik word vaak geprikkeld door video's, foto's, campagnes van anderen waarvan ik denk "f*ck this, ik wil dit ook maken". Ja, jaloezie is...

Read More
RIDE bij RA*W LAB x KLM

RA*W is naar eigen zeggen opgericht speciaal voor die groep die zich, naast zijn dagelijkse werkzaamheden, wil laten inspireren door kennis, ervaring en inzichten van de groten uit ons vakgebied en van...

Read More
#TRENDING

Er is weinig zo veranderlijk als onze branche. Ja ok, het weer. Maar goed, we lopen vaak tegen nieuwe ontwikkelingen aan. In andere woorden; het is niet makkelijk om in een paar zinnen...

Read More
#JALOERS

Hoi, ik ben Lee en ik heb een drankprobleem. Nee grapje, ik ben jaloers… Zoals jullie in mijn vorige verhaal kunnen lezen vind ik het niet moeilijk om toe te geven dat ik...

Read More
Weer aan tafel bij DWDD

De Wereld Draait Door vroeg ons weer een commercial te maken in één dag. Dit keer over de identiteit van Nederland. Dan doen we dat toch even! Als bonus werd de video dezelfde...

Read More
#JALOERS

#JALOERS Je kent het vast ook wel: van een collega krijg je een reclamespotje toegestuurd of je vindt de nieuwe campagne van ‘merk X’ op je favo reclameblog… Je kijkt ernaar en het...

Read More
Stagiair Jesse <3 Amsterdam

Er is bij ons niemand die geen fan is van de video 'Watchtower of Turkey'. We daagden daarom onze super stagiair Jesse uit om een eigen versie hierop te maken. Hij ging uren...

Read More
Waarom rechts wint van links

Je vertelt vaak veel meer met beelden dan je in eerste instantie doorhebt. Hoe werkt deze taal die je met beelden communiceert?  In deze les beeldtaal leg ik je uit hoe ‘de as’ werkt, hoe...

Read More
Wat zeggen beelden onbewust?

In deze les beeldtaal leg ik uit wat het verschil is tussen compositie en kadrering, wat de grootte van een object vertelt en hoe je met kleur en contrast nadruk kunt leggen op...

Read More
Kus je wel of niet met zakenrelaties?

RIDE en Egotribe onderzoeken de acceptatie onder mannen en vrouwen. Zakelijk zoenen Je kent het wel, je hebt een zakelijke afspraak met iemand van het andere geslacht; groet je elkaar dan wel of niet...

Read More
It’s a jungle out there… Week 46

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
RIDE valt in de prijzen!

Donderdagavond werden in Utrecht de Grand Prix Content Marketing awards uitgereikt. De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. Samen met onze vrienden...

Read More
It’s a jungle out there… Week 45

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
IDFA Tips

Kijk dan, RIDE's eerste vlog over IDFA: IDFA Tips from RIDE on Vimeo.   Check hier de trailers:   Ook leuk: Pearl of africa – Een Oergandese transgender en haar liefje Stranger paradise – Dromen en dilemma’s van vluchtelingen...

Read More
It’s a jungle out there… Week 44

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
It’s a jungle out there… Week 43

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
It’s a jungle out there… Week 42

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week blikt RIDE...

Read More
Hashtag Trots

Iedereen loopt dagelijks juridische risico's. DAS maakt mensen bewust van deze risico's, door te laten zien hoe hun juristen uiteenlopende zaken behandelen. Dit levert indrukwekkende verhalen, mooie content en relevante verrijkingen op. Niet...

Read More