• All
  • Nieuws
  • Opinie
  • Trends
#JALOERS

Hoi, ik ben Lee en ik heb een drankprobleem. Nee grapje, ik ben jaloers… Zoals jullie in mijn vorige verhaal kunnen lezen vind ik het niet moeilijk om toe te geven dat ik...

Read More
Weer aan tafel bij DWDD

De Wereld Draait Door vroeg ons weer een commercial te maken in één dag. Dit keer over de identiteit van Nederland. Dan doen we dat toch even! Als bonus werd de video dezelfde...

Read More
#JALOERS

#JALOERS Je kent het vast ook wel: van een collega krijg je een reclamespotje toegestuurd of je vindt de nieuwe campagne van ‘merk X’ op je favo reclameblog… Je kijkt ernaar en het...

Read More
Stagiair Jesse <3 Amsterdam

Er is bij ons niemand die geen fan is van de video 'Watchtower of Turkey'. We daagden daarom onze super stagiair Jesse uit om een eigen versie hierop te maken. Hij ging uren...

Read More
Waarom rechts wint van links

Je vertelt vaak veel meer met beelden dan je in eerste instantie doorhebt. Hoe werkt deze taal die je met beelden communiceert?  In deze les beeldtaal leg ik je uit hoe ‘de as’ werkt, hoe...

Read More
Wat zeggen beelden onbewust?

In deze les beeldtaal leg ik uit wat het verschil is tussen compositie en kadrering, wat de grootte van een object vertelt en hoe je met kleur en contrast nadruk kunt leggen op...

Read More
Kus je wel of niet met zakenrelaties?

RIDE en Egotribe onderzoeken de acceptatie onder mannen en vrouwen. Zakelijk zoenen Je kent het wel, je hebt een zakelijke afspraak met iemand van het andere geslacht; groet je elkaar dan wel of niet...

Read More
It’s a jungle out there… Week 46

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
RIDE valt in de prijzen!

Donderdagavond werden in Utrecht de Grand Prix Content Marketing awards uitgereikt. De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. Samen met onze vrienden...

Read More
It’s a jungle out there… Week 45

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
IDFA Tips

Kijk dan, RIDE's eerste vlog over IDFA: IDFA Tips from RIDE on Vimeo.   Check hier de trailers:   Ook leuk: Pearl of africa – Een Oergandese transgender en haar liefje Stranger paradise – Dromen en dilemma’s van vluchtelingen...

Read More
It’s a jungle out there… Week 44

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
It’s a jungle out there… Week 43

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
It’s a jungle out there… Week 42

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week blikt RIDE...

Read More
Hashtag Trots

Iedereen loopt dagelijks juridische risico's. DAS maakt mensen bewust van deze risico's, door te laten zien hoe hun juristen uiteenlopende zaken behandelen. Dit levert indrukwekkende verhalen, mooie content en relevante verrijkingen op. Niet...

Read More
It’s a jungle out there… Week 41

Dagelijks worden we via allerhande (sociale) media doodgegooid met merk-, markt- of werkgerelateerde artikelen, video’s of viral’s. Zoveel soms dat we door de bomen het bos niet meer zien… Elke week kijkt RIDE...

Read More
Open huis

7 Oktober is de eerste editie van ADNIGHT; een avond waarop Amsterdamse creatieve bureaus hun deuren (en drankkabinetten) openen voor het grote publiek. Het beste te vergelijken met Museumnacht. Daar doen wij...

Read More
7 Do’s voor online video

Online video is hot. Maar aan welke regels moet een goede online video eigenlijk voldoen? Schiet footage van dichtbij i.v.m. met kleine mobiele schermen. De openingsscene is cruciaal en moet daarom "thump...

Read More
Zit jouw merk al op Snapchat?

Steeds meer merken in Nederland gaan aan de slag met het één van de snelst groeiende social media netwerken: Snapchat. In deze blog deel ik mijn praktische inzichten hoe je Snapchat als...

Read More